Dutch-Artists
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onderzoeken

3 plaatsers

Ga naar beneden

Onderzoeken Empty Onderzoeken

Bericht  Stippeltje vr mei 09, 2008 2:34 pm

Misschien niet helemaal een helder verhaal, maar het borrelde op deze manier bij me op. Ik doe mee aan Wow: Write on Wednsday; een initiatief van een web-logger. Ze geeft 1x per 2 weken op woensdag een nieuw woord waar men dan een verhaal omheen moet verzinnen van max 250 woorden... 23 april was 'onderzoeken' het woord; zie hier mijn bijdrage.

Ze schoof op haar dikke luier de ruimte door. Af en toe slaakte ze een gilletje en maaide ze met haar armpjes door de lucht. Vertederd keek een oude vrouw op het meisje neer. Ze zwaaide even, maar trok snel haar hand weer terug, alsof ze zich schaamde. Een echtpaar kwam binnen. De vrouw klemde zich bijna wanhopig vast aan de man, die zich wat onprettig voelde bij de situatie. Haast onzichtbaar klopte hij even op haar hand.
Het meisje schoof verder. Richting de deur. De deur. De deur ging open en er stapte een vrouw naar buiten. Langzaam, bijna stiekem keken de mensen op de witte stoeltjes op, om daarna vol teleurstelling en weggeslagen hoop weer naar de grijze zeil vloer te staren. Snikkend verdween de vrouw.
De deur, die kort daarvoor weer gesloten was, ging open en er verscheen een lange man in de deuropening. Hij riep en naam en de oude vrouw stond op. Gelaten. Met hangende schouders. En met haar gedachten zo ontzettend ver weg, dat ze het meisje bijna over het hoofd zag. Het meisje schoof naar voren en pakje met haar plakkerige handjes de deurpost vast.
Ze werd opgetild door een jonge vrouw. 'Nee,' fluisterde ze. Wie hoorde de emotie? Zweetdruppeltjes glinsterden als fijn kristal op haar neus. Met klamme handen streelde ze het hoofdje. Haar hand gleed naar haar linkerborst. 'Laat het niet waar zijn,' fluisterde ze in de krulletjes van het kindje. Ze had een tijdschrift te pakken gekregen en speelde ermee.

Deze WoW draag ik op aan alle vrouwen met borstkanker. Ik hoorde tot mijn grote schrik dat 1 op de 8 vrouwen borstkanker heeft. Kijk voor meer informatie op deze site.
Stippeltje
Stippeltje

Aantal berichten : 222
Registration date : 25-04-08

http://stippeltjeskoffer.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoeken Empty Re: Onderzoeken

Bericht  Tiuri vr mei 09, 2008 3:16 pm

mooi verhaal, is wel duidelijk hoor.
juist dat vage zorgt dat het een mooi verhaal wordt!

Tiuri

Aantal berichten : 411
Leeftijd : 31
Woonplaats : Barneveld
Registration date : 21-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoeken Empty Re: Onderzoeken

Bericht  liesjjuh vr mei 09, 2008 3:32 pm

Knap gevonden op het onderwerp!
En goed geschreven. Je voelt het.
liesjjuh
liesjjuh

Aantal berichten : 478
Leeftijd : 34
Registration date : 20-03-08

http://www.liesjjuh.web-log.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoeken Empty Re: Onderzoeken

Bericht  Stippeltje vr mei 09, 2008 4:27 pm

Embarassed

T. Waar ben je. Kom onmiddelijk uit je schuilplaats en laat ons genieten van je gedichten en verhalen. Kom eens gezellig stoeien met letters! bounce
Stippeltje
Stippeltje

Aantal berichten : 222
Registration date : 25-04-08

http://stippeltjeskoffer.web-log.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoeken Empty Re: Onderzoeken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum